31 Ocak 2009 Cumartesi

Şam Tatlısı





Kurban bayramında Antakya'ya gittiğimizde annem şam tatlısı yaptı. Çocukluğumda yediğim lezzetin aynısı. O kadar güzel ve o kadar kolay bir tarif ki, eve gelince yapıp iş yerindeki arkadaşlarımla paylaşmak istedim. İlk denemem fena değildi, ama ufak tefek kusurları vardı, hamuru çok kalın dökmüştüm ve biraz daha iyi pişebilirdi. İkinci denemem buraya eklenebilecek kadar güzel oldu. Şam tatlısında son nokta. Herkesten çok iyi puan aldı :)

Malzemeler:
Yarım kilo irmik
1 yumurta
1 su bardağı yoğurt
3,5 su bardağı şeker
1 su bardağı ceviz içi
1 yemek kaşığı toz tarçın
kabartma tozu
vanilya
1 limonun kabuğu

Önce bir yumurtayla 1 bardak şekeri karıştırıyoruz. Ben karıştırmak için mikser değil tel çırpıcı kullandım ve çok çırpmadım. Çünkü hamurun öyle kek hamuru gibi kabarmasını istemiyoruz.
Buna 1 bardak yoğurdu ekliyoruz. Şeker eriyene kadar karıştırıyoruz.
Üzerine yarım kilo irmiği ekliyoruz. Size fazla gelebilir, ancak hamurun kek hamurundan daha kıvamlı olması gerekiyor.
Kabartma tozu, vanilya, bolca tarçın ve limon kabuğu rendesini de ekleyerek karıştırıyoruz.

Hamuru yaydığınız zaman kalınlığı 3 cm'den fazla olmamalı, buna uygun boyutlarda tepsi kullanmalısınız.

Hamurun bir kısmını tepsiye yaydıktan sonra üzerine kalıca doğranmış ceviz içi döküyoruz. Cevizlerin üzerini örtecek kadar hamur yayıyoruz. Tatlının altı ve üstü kızarana kadar pişiriyoruz. Ben sanırım 200 C'de pişirdim.

Tatlı pişerken bir yandan da üzerine dökeceğimiz şerbeti hazırlıyoruz.
Bunun için 2,5 bardak şekere 2,5 bardak su ekleyerek kaynatıyoruz. Buna bir kaç damla limon suyu ekleyebiliriz. Bu tatlının şerbetinin çok koyu kıvamlı olmaması gerekiyor.
Pişen tatlıyı fırından çıkarıp ılımasını bekledikten sonra dilimliyoruz. Bunun usulü baklava dilimi şeklinde kesmektir. Sonra da şerbetini döküyoruz.

Hiç yorum yok: